Krátce po Vánocích jsem se pustila do jednoho z vánočních dárků, kterým byla i tato kniha. Od autora jsem četla již Ledové sestry, které se mi velmi líbily a díky tomu jsem si koupila i další autorovu knihu Dítě ohně, kterou jsem tedy dosud nečetla. Vraťme se však ke knize Než jsem zemřela.

Před autonehodou, na kterou si jen matně vzpomíná, žila Kath spokojeným životem s manželem Adamem a dcerkou Lylou. Nyní, po probuzení z kómatu, se jen těžko vrací do svého dřívějšího života. Její okolí se k ní chová divně, blízcí se vyhýbají jejímu pohledu a tuší skrytou výčitku. Jak se Kath postupně navracejí střípky paměti, zjišťuje, že se nejednalo o žádnou nehodu. Minulost vrací úder.

Autor napsal další skvělý psychologický thriller s ponurou atmosférou, kterou úžasně dokresluje místo, kde se děj odehrává. Tím jsou vřesoviště v Dartmooru, hluboké a krásné, ale ležící daleko od civilizace. Panuje zde nelítostná zima, která vás jen ubezpečí v tom, jak těžký je zde život. A nesmím zapomenout na nepropustnou mlhu, díky které nevíte, jestli vás šálí zrak nebo jen mlha sama. Myslím si, že jen samotné zasazení děje na toto místo, bylo skvělým tahem. Zápletka sem zapadá, je dobře promyšlená a hlavně nechává čtenáře na pochybách. Proč se Kath neměla vrátit mezi živé? Než jsem zemřela je výborné čtivo na ponuré zimní večery, které vás uhrane svou tajuplnou mystikou a tajemstvím a k jeho odhalení budete muset sáhnout do hluboké minulosti, kterou je potřeba odkrýt. Atmosféra je tísnivá, místy až hororová a dodává příběhu ten správný šmrnc. Konečné odhalení je překvapivé a nečekané. Doporučuji.

Znáte tohoto autora? Už jste od něj četli některou knihu?

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je oddělovník.jpg.

autor: S. K. Tremayne